torsdag 21 januari 2010

OVÄLKOMNA HUSDJUR!

Igår kväll när jag kom hem efter en jätte skön promenad men S och A sov barnen och Tage gick ut och kollade till läget hos kossorna. Jag hade fått Allas tog med den upp. Lade mig och löste korsord tycker att det detta är en skön avslappning på dagen. Efter en stund hör jag att det prasslar ifrån O rum. Jag tänkte nu har han somnat med en tidning i sängen så jag går dit hittar ingen tidning i sängen. Lägger på O täcket går därifrån. Lägger mig igen efter en liten stund prasslar det igen går in i O rum igen. Det är något bakom hans byrå som låter drar ut backen står knäpp tyst då börjar det igen. Det är något i backen skjuter in den då vaknar O. Han undrar vad jag håller på med jag förklarar att det är nog en liten mus i ditt rum. O blir klarvaken. Jag försöker få O att lägga sig igen men han vill inte ligga kvar i sitt rum. Det hade inte jag heller gjort. Vi går in till min säng och väntar på att T ska komma in. När han kommer har O somnat. T laddar en fälla och ställer i O rum. Sen somnar vi, klockan är ca 00.30. På morgonen vid ca 06.15 vaknar jag utav att M ropar - Mamma det är en mus i mitt rum. M såg den T rusar upp ser ingen. Går in i O rum osten är borta. Går ner och hämtar mer ost sätter igång fällan igen går på toa kommer ut osten är borta igen. Laddar igen sätter tillbaks den i M rum. M är nu också i våran säng. T går ut och börjar i ladugården. Barnen somnar om jag ligger och lyssnar på en smäll men hör inget. Klockan ringer och vi går upp. Osten är kvar i fällan i M rum. Musen har inte varit där än. Fällan är laddad ikväll också hoppas att vi får sova inatt. Jag vill inte ha dessa djur inne.

1 kommentar:

  1. Hm... Jag fångade en på jobbet för några veckor sedan... i en stövel... Usch, de är söta, men man vill ju verkligen inte ha dom inne!!!

    SvaraRadera